Maak contact op Social Media
Ik zie ze regelmatig. Bedrijven die (bijna) alleen maar zender zijn op social media. Het gekke is dat dit vaak genoeg ook kleinere bedrijven zijn. Bij een groot bedrijf wat dagelijks misschien wel honderden reacties ontvangt is het nog wel een beetje te begrijpen, bij kleinere ondernemers snap ik het totaal niet. Zij hebben die band en die gunfactor namelijk veel meer nodig dan een grote partij zoals Wehkamp, zangeres Rihanna of Ziggo.

In een tijd waarin horeca bedrijven verplicht gesloten zijn is social media één van de manieren om toch die band met jouw klant te onderhouden. Reageer op elke reactie, hoe kort ook. En als je echt geen tijd hebt om dit allemaal te doen, neem dan in ieder geval de moeite om overal even op het hartje te klikken. Zo pop je toch weer even op met je like.

Afhaalkoffie is niet gezellig
Voorheen ging je een dagje winkelen. Hield je een pauze bij een leuke lunchroom om een taartje te eten, een lekkere smoothie te drinken en besprak je enthousiast je aanwinsten. Het is zo gezellig! ❤️
En dat laatste aspect ontbreekt een beetje bij een taartje en een smoothie die je afhaalt… Daar is nog weinig gezelligs aan.

De reden dat die klant nog een smoothie bij jou komt afhalen is nu niet meer voor zijn eigen gezelligheid, het is een steuntje voor jou. #supportyourlocals
Zorg dat je reageert op je volgers, blijf ze betrekken bij jou en jouw bedrijf en zorg dat jij de gunfactor hebt zodat ze tóch even op de fiets stappen om bij jou dat broodje, sapje of taartje te halen in plaats van dat ze thuis nog een aflevering Netflix aanzetten en in de keuken hun eigen kopje koffie zetten. Het is voor jou een kleinere moeite om te reageren op een reactie, dan de moeite die de klant moet doen voor zijn afhaaldrankje.

✒️Reageer jij op alle reacties en deel jij ook de stories waarin jouw bedrijf genoemd wordt? Of heb je daar geen zin in/geen tijd voor? Ik help je hier anders graag mee!

Laat een reactie achter